2007年8月6日 星期一

我將droning和clue 和 vision等我認為比較恰當的用黑體字標示

Frome stamped on the worn oil-cloth to shake the snow from his boots, and set down his lantern on a kitchen chair which was the only piece of furniture in the hall. Then he opened the door.

"Come in," he said; and as he spoke the droning voice grew still...

王鎮國譯:「請進,」他說。他一開口,裡面那個沒精打采的聲音就逐漸消失了……..

呂叔湘譯「請進,」他說;他一開口,那嗡嗡的聲音就停止了。

It was that night that I found the clue to Ethan Frome, and began to put together this vision of his story.

那天晚上,我找到了伊丹·傅羅姆 一生的關鍵所在,同時開始用想像開始編織這個故事…….

就在那一晚,我找著了了解伊坦·弗洛美的線索,開始給他的故事組織起來…….


我將droning和clue 和 vision等我認為比較恰當的用黑體字標示




沒有留言: