2011年12月27日 星期二

Dorothy's Grasmere Journal

格拉斯米爾日記 廣州:花城 2011

無一字母的翻譯/ 翻譯很死板

譬如說:

Dorothy's Grasmere Journal begins on 14 May 1800:

I resolved to write a journal of the time till W & J return, & I set about keeping my resolve because I will not quarrel with myself, & because I shall give Wm Pleasure by it when he comes home again. 我決心寫這段時間的日記直到威與約歸來 我著手實踐我的決心 因為我不願跟自己爭執

我要在威廉回來時給他愉快 (第3頁)

Dorothy's Grasmere Journal

沒有留言: