2008年12月12日 星期五

覺今是而昨非 a recovering journalist

2006年十月底
"今天碰到的小問題: a recovering journalist要請教小讀者

"As you know I am a recovering journalist who reported on the White House from late LBJ to early Ronald Reagan and I was quite sure I knew how the world worked until I met Dr. Deming. Then I learned I didn't know what I didn't know."

當時的答案為
" 這是從玩用 "recovering alcoholic" 一詞而來 (Alcoholic Anonymous)...
AA 的人自我介紹confession 都這樣開場白: "I'm a recovering alcoholic who..." 都是覺悟到"昨非"的人..."

或許大家知道我是位( 從詹森總統到雷根總統初期)白宮的記者
當時我很自信知道這世界是怎樣運作的
直到我遇見戴明博士。然後
我自覺"今是而昨非"
我終於懂得了自己過去不知道在那方面無知極了。

沒有留言: